Палац веселого язичка

  Подаруймо дітям радість спілкування

   Як знайти той золотий ключик, що відкриє дитині таємниці одного з найдорогоцінніших здобутків людства - мовлення? Як навчити дітей вільно спілкуватися, без перешкод і вад висловлювати свої думки і почуття, навчити слухати і розуміти, щоб бути почутими і зрозумілими? Від своєчасної відповіді на ці запитання залежить майбутня доля маленької  людини. Нерідко мовленнєві дефекти, невміння чітко і розбірливо говорити є причиною багатьох прикростей та житттєвих невдач; через це дитина стає мовчазною, замкненою, нерішучою і врешті самотньою. Мовлення формується поступово разом із розвитком малюка. До 5-6 рокіа дитина повинна чітко вимовляти всі звуки, мати достатній за обсягом словниковий запас та засвоїти  граматичну структуру  рідної мови.
    Коли дитина мовчить або про щось розповідає, але слова її малозрозумілі - це перший сигнал, що з її мовленням не все гаразд. Варто вчасно прислухатися, як говорить дитина і вчасно допомогти їй. Увага, піклування, терпіня, адекватне оцінювання ситуації, прагнення разом подолати труднощі та щоденна систематична праця - усе це розв'яже значну частину мовленнєвих проблем.
   У дітей, які мають порушення звуковимови, як правило, загальмовуються і процеси оволодіння повноцінними артикуляційними рухами. Дуже важливо навчити дитину подивитися по-новому на сам процес вимовляння звуків, звернути її увагу на те,  як рухаються губи, язик, яку участь беруть у вимовлянні зуби, щелепи, піднебіння, голосові зв'язки, як проходить видихуваний струмінь повітря.
   Вироблення  точних, узгоджених, повноцінних рухів й об'єднання простих рухів у складні досягається під час виконання  спеціальних тренувальних вправ - артикуляційної гімнастики. Головна мета артикуляційної гімнастики - навчити дитину керувати органами мовлення та відчувати, запам'ятовувати рухи губ і язика, правильно ці рухи відтворювати для того, щоб згодом чітко вимовляти проблемні звуки у словах.
Читати далі.

Немає коментарів:

Дописати коментар