Шановні батьки, бабусі, дідусі!
Якщо ви стурбовані тим, що дитина не вміє вимовляти
деякі звуки, то ця сторінка саме для вас.
Часто перед батьками стає запитання: коли треба починати
займатися мовою дитини, відповідаю: змалку, від самого народження!
З дитиною треба спілкуватися весь час, хоча деяким
батькам здається, що крихітний, тільки-но народжений чоловічок, ще нічого не
розуміє. Спілкуйтеся весь час, коли дитина не спить, але для розвитку мовлення
особливим є вік від 3 до 6 років. Тут мовленню дитини треба приділити окремої
уваги.
Якщо ви зрозуміли, що дитина, порівняно з ровесниками,
розмовляє гірше, не вимовляє деякі звуки, обов’язково йдіть до спеціаліста.
Коректно визначити рівень порушення звуковимови зможе тільки вірно вимовляти
важкі для неї звуки, а ще й розвинути фонематичний слух, мовленнєве
дихання, пам’ять, увагу тощо. Малюк поступово розширить свій словниковий запас,
буде грамотно формулювати свою думку, а здобуті навички стануть у пригоді при
оволодінні читанням та усним та писемним мовленням.
Щасливої дороги до країни звуків!
Сьогодні ми поговоримо про те, коли і як з’являються
звуки в мовленні дитини, про правила спілкування з дитиною, і про те, як
організувати з нею заняття, щоб воно пройшло з користю, спокійно, щоб дитина і
ви зайвий раз не нервували.
Багато звуків дитина вимовляє майже без зусиль: М, Н,
Т, П, та голосні. Найважче даються шиплячі : Ж, Ш, Ч, Щ, свистячіС, З, Ц та сонорні Р,Л.
Неправильна вимова в дітей до 3-х
років практично є нормою, але до 5, особливо до 6 років, дитина має оволодіти
вимовою всіх звуків.
Після цього віку будь-які порушення у вимові звуків
вважаються дефектом звуковимови.
Приведена нижче таблиця допоможе батькам слідкувати за
своєчасною появою в мовленні дитини різних звуків.
Вік дитини
|
1-2 роки
|
2-3 роки
|
3-5 років
|
5-6 років
|
звуки
|
а, о, е, п, б, м
|
і, и, у, ф, т, д, н, к, г, х, й
|
с, з, ц, ш, ж, ч, щ
|
л,р
|

https://docs.google.com/presentation/d/1shSmt3GM8nEnQByLLngNH8L71WQgOWuvlpOIIVsZue4/edit#slide=id.p13
Немає коментарів:
Дописати коментар