Пальчиками граємо - мову розвиваємо
Про те , що мануальні (ручні) дії дитини мають особливий вплив на її розвиток, було відомо ще до нашої ери. Давні медики знали, що за насиченістю акупунктурними точками й зонами кисть не поступається вуху і стопі. Масаж цих точок поліпшує пам'ять, розумові здібності, знижує емоційне напруження, покращує діяльність серцево-судиної і травної систем, розвиває координацію рухів, силу і спритність рук, підтримує життєвий тонус.
Виявлено, що рівень розвитку дітей прямо залежить від сформованості тонких рухів пальців рук. Якщо розвиток дрібної моторики відповідає віку, то й мовний розвиток перебуває в межах норми. Якщо ж рухливість пальців відстає, то затримується і мовний розвиток, хоча загальна моторика при цьому може бути нормальною. Доведено, що рухи пальців стимулюють дозрівання центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Таким чином, постійна стимуляція зон кори головного мозку, що відповідають за дрібні рухи пальців рук, є необхідним елементом у системі логопедичного впливу.
У дітей із вадами мовленя під час неврологічних і нейропсихологічних обстежень виявляють легкі й латентні форми рухових порушень, що є наслідком раннього органічного ураження кори головного мозку. Дуже часто порушення мовлення провокують такі діагнози, як ММД (мінімальна мозкова дисфункція), астеноневротичний і церебростенічний синдроми. Яскравими симптомами цих розладів є підвищена розумова втомлюваність, знижена увага і спостережливість, емоційна лабільність, зниження вербальної пам'яті, самоконтролю над мовленням, несформованість фонематичних процесів і просторово-часових уявлень.
Для корекції всіх цих порушень необхідна робота над дрібною моторикою, бо кінетичні відчуття, що йдуть від пальців рук, несуть у кору головного мозку додаткову енергію. Руки - це ансамбль сенсорних, перцептивних і виконавчих органів. Робота з пальцями виводить кору головного мозку на новий енергетичний рівень, підвищує її тонус.
Пропоную цікаві вправи для пальчиків. Пальчикові "забавлянки."
Виявлено, що рівень розвитку дітей прямо залежить від сформованості тонких рухів пальців рук. Якщо розвиток дрібної моторики відповідає віку, то й мовний розвиток перебуває в межах норми. Якщо ж рухливість пальців відстає, то затримується і мовний розвиток, хоча загальна моторика при цьому може бути нормальною. Доведено, що рухи пальців стимулюють дозрівання центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Таким чином, постійна стимуляція зон кори головного мозку, що відповідають за дрібні рухи пальців рук, є необхідним елементом у системі логопедичного впливу.
У дітей із вадами мовленя під час неврологічних і нейропсихологічних обстежень виявляють легкі й латентні форми рухових порушень, що є наслідком раннього органічного ураження кори головного мозку. Дуже часто порушення мовлення провокують такі діагнози, як ММД (мінімальна мозкова дисфункція), астеноневротичний і церебростенічний синдроми. Яскравими симптомами цих розладів є підвищена розумова втомлюваність, знижена увага і спостережливість, емоційна лабільність, зниження вербальної пам'яті, самоконтролю над мовленням, несформованість фонематичних процесів і просторово-часових уявлень.
Для корекції всіх цих порушень необхідна робота над дрібною моторикою, бо кінетичні відчуття, що йдуть від пальців рук, несуть у кору головного мозку додаткову енергію. Руки - це ансамбль сенсорних, перцептивних і виконавчих органів. Робота з пальцями виводить кору головного мозку на новий енергетичний рівень, підвищує її тонус.
Пропоную цікаві вправи для пальчиків. Пальчикові "забавлянки."
Немає коментарів:
Дописати коментар