Пальчиками граємо - мову розвиваємо

Виявлено, що рівень розвитку дітей прямо залежить від сформованості тонких рухів пальців рук. Якщо розвиток дрібної моторики відповідає віку, то й мовний розвиток перебуває в межах норми. Якщо ж рухливість пальців відстає, то затримується і мовний розвиток, хоча загальна моторика при цьому може бути нормальною. Доведено, що рухи пальців стимулюють дозрівання центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Таким чином, постійна стимуляція зон кори головного мозку, що відповідають за дрібні рухи пальців рук, є необхідним елементом у системі логопедичного впливу.
У дітей із вадами мовленя під час неврологічних і нейропсихологічних обстежень виявляють легкі й латентні форми рухових порушень, що є наслідком раннього органічного ураження кори головного мозку. Дуже часто порушення мовлення провокують такі діагнози, як ММД (мінімальна мозкова дисфункція), астеноневротичний і церебростенічний синдроми. Яскравими симптомами цих розладів є підвищена розумова втомлюваність, знижена увага і спостережливість, емоційна лабільність, зниження вербальної пам'яті, самоконтролю над мовленням, несформованість фонематичних процесів і просторово-часових уявлень.
Для корекції всіх цих порушень необхідна робота над дрібною моторикою, бо кінетичні відчуття, що йдуть від пальців рук, несуть у кору головного мозку додаткову енергію. Руки - це ансамбль сенсорних, перцептивних і виконавчих органів. Робота з пальцями виводить кору головного мозку на новий енергетичний рівень, підвищує її тонус.
Пропоную цікаві вправи для пальчиків. Пальчикові "забавлянки."
Немає коментарів:
Дописати коментар